Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą mogą korzystać z możliwości wrzucania w koszty prowadzenia działalności części poniesionych wydatków. Pozwala to w łatwy sposób obniżyć wysokość podatku dochodowego do zapłaty. Co można wrzucić w koszty w branży IT?
Czym są „koszty” przedsiębiorstwa?
Za koszty uzyskania przychodów uznaje się wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów bądź zachowania ich źródła – wszystkie koszty związane z prowadzoną działalnością.
Jakie koszty może odliczyć przedsiębiorca w branży IT?
– samochód firmowy (zakup samochodu, paliwo, naprawa)
– czynsz za najem biur (czynsz, media, telefony, Internet, środki czystości)
– sprzęty IT (komputery, laptopy, modemy, monitory)
– wyposażenie biura (meble, elementy dekoracyjne, dodatki, wyposażenie pomieszczeń socjalnych)
– oprogramowanie
– szkolenia i kursy