Prowadzenie firmy bez względu na formę prawną, wielkość czy branżę zawsze wiąże się z ponoszeniem kosztów działalności. Niektóre wydatki są oczywiste, a niektóre rodzą w głowach właścicieli pytanie “czy to można zaliczyć do kosztów”? Czy może być kawa kosztem w IT?
Do kosztów działalności w firmach IT zalicza się najczęściej wydatki związane z: zakupem komputera i potrzebnego osprzętu, zakupem oprogramowania oraz licencji programów, wynajem lokalu biura czy obsługą księgową.
Jeśli przedsiębiorca branży IT prowadzi jednoosobową działalność, a swoje biuro prowadzi w domu wówczas nie ma możliwości zaliczenia kosztów zakupu kawy do firmowych wydatków. Taka sama sytuacja dotyczy pracowników firm IT, którzy swoją pracę wykonują zdalnie z domu. Zakup kawy na własny użytek nie może stanowić firmowego kosztu, gdyż jako osoba fizyczna przedsiębiorca i tak pije kawę.
Jeśli w swoim biurze będącym miejscem pracy przedsiębiorca przyjmuje klientów czy kontrahentów biznesowych i wówczas w ramach poczęstunku oferuje im kawę to wówczas zakup kawy w firmie można zakwalifikować do kosztów firmowych.
Jeśli firma jednoosobowa zatrudnia pracowników wówczas ma bezwzględny obowiązek zapewnienia im napoi w tym również kawy, dlatego w tej sytuacji zakup kawy stanowi bezwzględnie firmowy koszt.
Nasza księgowa w ramach umowy współpracy odpowie na wszystkie pytania przedsiębiorców związane z prowadzoną działalnością gospodarczą. Zapraszamy do poznania oferty świadczenia usług księgowych.