Audyt informatyczny ma odpowiadać zamawiającej go firmie na pytanie: Jakie działanie w sferze IT podjąć? Jakie systemy wdrożyć, aby w maksymalnie szerokim zakresie wesprzeć działalność biznesową?
Zadaniem audytorów jest przede wszystkim dogłębne rozpoznanie procesów biznesowych zachodzących w firmie i zaproponowanie ich optymalizacji. W zależności od potrzeb audyt może zostać wykonany na różnych etapach informatyzacji przedsiębiorstwa: audyt przedwdrożeniowy, audyt w trakcie tworzenia aplikacji, audyt powdrożeniowy.
W ramach audytu prowadzona jest także często analiza GRC, która pozwala zweryfikować zgodność rozwiązań stosowanych w danej firmie z zasadami ładu korporacyjnego, procedurami zarządzania ryzykiem i regulacjami prawnymi. Dzięki realizacji usługi audytu i doradztwa firma planująca wykorzystanie systemów IT ma szansę osiągnąć wymierne korzyści:
- usprawnienie swojej codziennej pracy (otrzymuje przecież konkretne wskazówki, jak usprawnić działalność),
- uzyskanie lepszych efektów z prawidłowo wybranych rozwiązań informatycznych,
- racjonalniejsze gospodarowanie budżetem na informatyzację.