Branża IT ze względu na swoją pracochłonność nie posiada aktywów, które kwalifikują się jako koszty w przypadku innych branż. Zdarzają się więc problemy z ustaleniem czy dany wydatek potencjalnie kwalifikuje się jako koszt i czy warto jest ubiegać się o fakturę VAT lub paragon, jako dowód dokonania zakupu.
Opcja dołączenia wydatków do kosztów firmy jest jednym z ważniejszych aspektów dotyczących prowadzenia działalności. Dzięki temu, przedsiębiorca obniża podatek dochodowy, który musi płacić.
Według przepisów, kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania ich źródła. W przypadku branży IT, czasami ciężko sprecyzować co można ująć w kosztach uzyskania przychodu.
9 wydatków, które można ująć w kosztach, działając w branży informatycznej:
- Wydatki na samochód
- Wynajęcie biura
- Wyposażenie biura
- Czasopisma i książki specjalistyczne
- Sprzęt elektroniczny
- Zakup oprogramowania
- Szkolenia i kursy
- Usługi online
- Wynagrodzenie współpracownika
Istnieje możliwość, by koszty ujmować w poniesionych wydatkach jeszcze przed założeniem firmy, natomiast zakupy te, koniecznie muszą spełniać określone warunki.