Nastąpił przełomowy moment w kwestii reklamy w Internecie wraz z powstaniem pierwszego Kodeksu Dobrych Praktyk dla Influencerów oraz agencji i podmiotów promowanych.
Kodeks ten to zbiór wskazówek stanowiących drogowskaz zawierający streszczenie prawnych aspektów o których należy pamiętać przy influencer marketingu.
Kodeks w swych zapisach wyjaśnia czego należy unikać podczas działań promocyjnych; obala utarte w branży mity, które mogą mieć nieprzyjemne prawne konsekwencje; pomaga w tworzeniu odpowiednich reklam eliminując ukryte działania; przypomina zasady zabezpieczenia się umową przed działaniami promocyjnymi, posiada słowniczek wyjaśniający wiele pojęć z branży.
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi działania mające na celu ostrzeganie użytkowników o wprowadzających w błąd działaniach influencerów. Urząd zachęca też, aby zgłaszać mu nieoznaczone współprace, a on zajmie się sprawą i przeprowadzi postępowanie wyjaśniające. Influencer świadomie wprowadzający ukryte reklamy może zostać ukarany karą finansową.
Zapraszamy do zapoznania się z wpisem o zakresie działań księgowych w związku z księgowością firmy informatycznej.